Poruchy učení
v matematice a možnosti jejich nápravy
2. Poruchy učení
Poruchy učení jsou souhrnným
označením různorodé skupiny poruch, které se projevují zřetelnými obtížemi
při nabývání a užívání takových dovedností, jako je mluvení, porozumění
mluvené řeči, čtení, psaní, matematické usuzování nebo počítání. Tyto
poruchy jsou
vlastní postiženému jedinci a předpokládají dysfunkci centrálního nervového
systému. I když se porucha učení může vyskytnout souběžně s jinými
formami postižení (jako např. smyslové vady, mentální retardace, sociální
a emocionální
poruchy) nebo souběžně s jinými vlivy prostředí (např. kulturní
zvláštnosti, nedostatečná nebo nevhodná výuka, psychogenní činitelé),
není přímým následkem
takových
postižení nebo nepříznivých vlivů. (1)
1. Úvod
2. Poruchy učení
3. Klasifikace poruch matematických schopností
4 Diagnostika dyskalkulie
5 Východiska reedukace a kompenzace poruch matematických
schopností
6 Specifické zásady práce s dyskalkulickým
a hypokalkulickým žákem
7 Klasifikace poruch z hlediska
matematického obsahu a možnosti jejich nápravy
8 Slovní úlohy
9 Počítání s jednotkami
10 Rozvoj geometrické a prostorové představivosti,
chápaní, základních geometrických pojmů
11 Sonda na základních školách
12 Pomůcky pro výuku matematiky u žáků
s poruchami
učení v matematice
13 Ověření speciálních
pomůcek a metod při práci s dětmi
s poruchami učení v matematice
14 Závěr
15 Citace
16 Seznam použité literatury a zdrojů informací